Het eerste doel is behaald

Afgelopen week reed ik moet een volle kofferbak én twee kinderen naar de kringloop. Aldaar aangekomen heb ik alles achtergelaten en ben ik vertrokken. Van de kinderen kon ik op het laatste moment toch geen afstand doen, dus die heb ik maar weer mee teruggenomen...😅


Zie hier het resultaat van mijn ´opruimwoede´. Het was eigenlijk een hele nette en georganiseerde woede, want alle spullen pasten nog goed in twee plastic bakken. Deze bakken waren nog een restant van onze bruiloft uit 2022; alwaar wij alle versieringen in deden om vervoerd te worden. 

Het grappige is dat je dit soort bakken vervolgens ergens op zolder dropt met de verwachting dat je ze ooit nog kan gebruiken of dat het 'zonde is om het weg te doen'. Vervolgens staat het een aantal jaren op zolder stof te happen en kom je het na een aantal jaar weer tegen en .. uhh.. ja was je eigenlijk vergeten dat je het had.

Zo heb ik dus heel veel overbodige en 'vergeten' spullen netjes en snel bij de kringloop achtergelaten. Er zaten nog best wel nuttige dingen tussen zoals een babybadje, spelletjes, een paar mooie boeken en onze 4 extra schalen 'voor-het-geval-je-op-een-verjaardag-een-schaal-te-kort-komt-want-we-hebben-er- pas-3-in-de-keuken-liggen'.

Veel spullen waren voor mijn gevoel ook niet kringloop waardig of konden gedoneerd worden in een kledingbak. Bijvoorbeeld gekregen babyknuffels, oude schoenen en onze 3 extra hoofdkussen voor het geval dat iemand blijft slapen gebeurd nooit.

Dus ja.. en auto vol was het in totaal wel. Wij hebben immers 530L kofferbak ruimte in onze mooie Skoda Fabia uit 2018. Dus wat mij betreft is doel 1 behaald ✅.

Reacties